[SRM]Rolle
Team and League Mgr. LFS-mentor.
Global Moderator
Fast i sim-träsket

Antal inlägg: 12 620
Boardgamegeek, linksgolfer, pokernoob
|
 |
« Svara #30 skrivet: 11 Maj 2009 kl. 23:03:03 » |
|
i vilken sim?
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
ø andersen
|
 |
« Svara #31 skrivet: 11 Maj 2009 kl. 23:08:38 » |
|
i vilken sim?
Race 07 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
[SRM]Rolle
Global Moderator
Fast i sim-träsket

|
 |
« Svara #32 skrivet: 11 Maj 2009 kl. 23:38:20 » |
|
det gör du innan du gör något annat
options och visual
där har du mirror, du kan välja none/real/virtual
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
|
|
ø andersen
|
 |
« Svara #34 skrivet: 12 Maj 2009 kl. 19:05:12 » |
|
det gör du innan du gör något annat
options och visual
där har du mirror, du kan välja none/real/virtual
Takkar 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
[SRM]Redfreak
|
 |
« Svara #35 skrivet: 12 Maj 2009 kl. 19:21:46 » |
|
Dra på lite kantutjämning vettja!
Knasig fråga kanske, men... hur?  Starta "rF Config.exe", från start--> program-->rFactor - mappen. Aktivera Anti-Aliasing, I spelets meny, aktivera "Texture Filter" & ev. öka "Track detail". Båda sakerna hittar du i spelets Customize-->Settings-->Visual Lycka till! 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
[SRM]SaXa
MultiSimRacer
Fast i sim-träsket

Antal inlägg: 2 333
ut ameris, amabilis esto
|
 |
« Svara #36 skrivet: 25 Maj 2009 kl. 11:05:59 » |
|
Pja, efter att ominstallerat ALLT från scratch samt att jag fått en hel del hjälp av er här på forumet (  ) så kvarstår problemet med grafiken i simulatorerna... Det "flimrar" i miljöerna i samtliga sim:ar och jag har testat allt i inställningsväg jag kan tänka mig... Har även prövat att köra olika drivisar för GPU:n men det hjälper inte... Så min fråga lyder nu: Kan man utesluta att det är något annat än grafikkortet som inte fungerar korrekt? OM det nu är grafikkortet så blir det väl att köpa ett nytt, men det vore ju försmädligt om problemet fortfarande kvarstår!  Min utrustning ser ut som följande: Corsair Powersupply 650W Black,ATX/EPS, 120mm fläkt, 8xSATA, SLI Western Digital Raptor 150GB SATA 16MB 10000RPM Western Digital Caviar SE16 500GB SATA2 16MB 7200RPM Intel Core 2 Duo E6850 3.0GHz 1333Mhz Socket LGA775, 4MB, BOXED m/fläkt 3 st Corsair Dominator TWIN2X8500C5D Asus P5N32-E SLI, nForce-680i SLI, ATX, Socket-775, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16 Leadtech 8800 GTX GeForce 768Mb Kan ju tillägga att jag kör XP 32-bitars, därav 3Gb minne...
|
|
|
|
« Senast ändrad: 25 Maj 2009 kl. 11:12:45 av [SRM]SaXa »
|
Loggat
|
Thomas Mechau 
|
|
|
|
[SRM]RedRiver
|
 |
« Svara #37 skrivet: 25 Maj 2009 kl. 11:16:06 » |
|
Med tanke på det du skriver så låter det verkligen som att det är grafikkortet som är kass. Jag rekommenderar verkligen att testa ett annat kort. Eller så testar du ditt kort i en annan maskin.
Skulle du inte ha möjlighet så kan du ju köpa ett pci-e kort på mediamarkt för 300 och testa.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
|
|
Danne Beck
|
 |
« Svara #39 skrivet: 27 Maj 2009 kl. 21:45:18 » |
|
Vad kostar skjortan då?  Jag byggde nytt för nån månad sen. Kör AMD x3 720 med ett Ati 48701gb Asus Dark knight. Funkar kanon. Jag köpte det för 2400:-
|
|
|
|
|
Loggat
|
Jack Nicholls: Drummers are just people that hang around with musicians.
|
|
|
[SRM]Rolle
Global Moderator
Fast i sim-träsket

|
 |
« Svara #40 skrivet: 28 Maj 2009 kl. 03:25:26 » |
|
Jag har läst på en del ställen att 4850-kortet är populärt
kostar väl 1700 på inet
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Danne Beck
|
 |
« Svara #41 skrivet: 28 Maj 2009 kl. 05:39:43 » |
|
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
|
[SRM]SaXa
MultiSimRacer
Fast i sim-träsket

Antal inlägg: 2 333
ut ameris, amabilis esto
|
 |
« Svara #43 skrivet: 9 Juni 2009 kl. 20:48:33 » |
|
Att jag har problem med grafiken vet jag, men nu när jag körde lite rF så hackade grafiken helt sonika till och efter tio sekunder så rullade det igång igen men då såg det ut som nedan... "Ok" , tänkte jag... graffekortet har fått damp... ända tills jag noterade "fenomenet" nere till höger!  VEM FAAASEN ÄR DET, liksom!? Har jag blivit hackad eller vad är det frågan om!? Lite läskigt asså... HJÄLP! [bifogad fil raderad av administratör]
|
|
|
|
|
Loggat
|
Thomas Mechau 
|
|
|
[SRM]Rolle
Global Moderator
Fast i sim-träsket

|
 |
« Svara #44 skrivet: 9 Juni 2009 kl. 21:23:01 » |
|
det verkar ju som grafiken fått fnatt, men "det där" har jag aldrig sett innan
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
ø andersen
|
 |
« Svara #45 skrivet: 9 Juni 2009 kl. 22:02:54 » |
|
Att jag har problem med grafiken vet jag, men nu när jag körde lite rF så hackade grafiken helt sonika till och efter tio sekunder så rullade det igång igen men då såg det ut som nedan... "Ok" , tänkte jag... graffekortet har fått damp... ända tills jag noterade "fenomenet" nere till höger!  VEM FAAASEN ÄR DET, liksom!? Har jag blivit hackad eller vad är det frågan om!? Lite läskigt asså... HJÄLP! Jag har hatt samma problem et par tag nå dem senste dagane..
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
[SRM]RedRiver
|
 |
« Svara #46 skrivet: 9 Juni 2009 kl. 22:11:27 » |
|
Haha! Det är väl du? Du har inget problem med tempen annars?
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Danne Beck
|
 |
« Svara #47 skrivet: 10 Juni 2009 kl. 05:05:17 » |
|
Har sett det förut! Tror det var Jack Keithley(eller vad han heter) som råkade ut för samma sak under Rockingham rejset i GRC. Har för mig att det var hans grafikkort som började tacka för sig. Ska försöka kolla upp det lite mer. Han har/hadde ett Geforce kort.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
ø andersen
|
 |
« Svara #48 skrivet: 10 Juni 2009 kl. 07:08:59 » |
|
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
|
[SRM]Rolle
Global Moderator
Fast i sim-träsket

|
 |
« Svara #50 skrivet: 23 Juni 2009 kl. 08:37:28 » |
|
nu verkar det som om familjens surfdator havererat, på den hade jag också hela skinnverkstaden...  jag misstänker ett hårddiskras...  Så fort man ser windowsloggan så startar datorn om, när man sen kommer till där man kan välja felsäkert läge så funkar inte USB-tangentbord, bara den gamla hederliga runda kontakten, tur man hade sånt tangentbord kvar... När jag tog ur den hårddisken så var den väldigt varm, så den verkar grillad.  Datorn funkade inte bättre när jag hade en annan icke windows HD i heller, det blev likadant. BIOS såg ut att hitta på hårddiskar i alla fall Så jag tänkte idag prova att sätta dit en tom färsk HD och sen köra recoveryn... får se vad som händer sen, kommer nog prova att lägga i den gamla för att se om det går att läsa den
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Ulf Carlsson
|
 |
« Svara #51 skrivet: 23 Juni 2009 kl. 08:47:48 » |
|
Att jag har problem med grafiken vet jag, men nu när jag körde lite rF så hackade grafiken helt sonika till och efter tio sekunder så rullade det igång igen men då såg det ut som nedan... "Ok" , tänkte jag... graffekortet har fått damp... ända tills jag noterade "fenomenet" nere till höger!  VEM FAAASEN ÄR DET, liksom!? Har jag blivit hackad eller vad är det frågan om!? Lite läskigt asså... HJÄLP! Jag har haft samma fenomen någon gång, men det har försvunnit om jag har startat om, Nu har jag inte haft det på länge,
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Ulf Carlsson
|
 |
« Svara #52 skrivet: 23 Juni 2009 kl. 08:53:56 » |
|
nu verkar det som om familjens surfdator havererat, på den hade jag också hela skinnverkstaden...  jag misstänker ett hårddiskras...  Så fort man ser windowsloggan så startar datorn om, när man sen kommer till där man kan välja felsäkert läge så funkar inte USB-tangentbord, bara den gamla hederliga runda kontakten, tur man hade sånt tangentbord kvar... När jag tog ur den hårddisken så var den väldigt varm, så den verkar grillad.  Datorn funkade inte bättre när jag hade en annan icke windows HD i heller, det blev likadant. BIOS såg ut att hitta på hårddiskar i alla fall Så jag tänkte idag prova att sätta dit en tom färsk HD och sen köra recoveryn... får se vad som händer sen, kommer nog prova att lägga i den gamla för att se om det går att läsa den Hade samma fel på frugans dator för någon månad sen,Men den blev bra när jag formaterade om ,Den meddelade att den inte hittade HD m.m o nästan inget fungerade, men efter nästan 2 dagars fullkorn så fick jag den att funka i gen, Har för mej jag fick formatera om den 3 gånger,( Kul som fan )
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
[SRM]Rolle
Global Moderator
Fast i sim-träsket

|
 |
« Svara #53 skrivet: 23 Juni 2009 kl. 12:04:28 » |
|
nu har jag fått igång surfdatorn med en ny hårddisk.
ska snart kolla om det går att rädda vad som fanns på gamla disken
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
[SRM]Rolle
Global Moderator
Fast i sim-träsket

|
 |
« Svara #54 skrivet: 23 Juni 2009 kl. 16:47:03 » |
|
satte in den gamla disken och windows hade att göra ett tag, tydligen många filer som kraschat men skinnverkstan och sånt verkar ha klarat sig  dock hinner jag inte fixa de nyaste skinnen idag, så vi får köra med de gamla som finns här: http://public1.racingmates.se/gtrevo/skins/SRM&GK.zip
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|