|
[SRM]Hexx
|
 |
« skrivet: 25 Augusti 2007 kl. 21:14:19 » |
|
Hello Busar !! Fan spelar vi/ni inget annat online ? Jag brukar dra ett par två timmar Red Orchstra på kvällarna oxå ! Ingen som spelar det ? Spelar ni nåt annat då ? I allafall ...det finns typ gästpass för de som inte har spelet men vill prova messa mig så ska vi fixa (inte för att jag vet hur det funkar, men det tar vi reda på) man måste ha steam Hexx
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
[SRM]JohaNP
|
 |
« Svara #1 skrivet: 25 Augusti 2007 kl. 21:26:42 » |
|
Vad är det? Speler BF2, fast det var länge sen sist.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
|
|
|
[SRM]Rolle
Team and League Mgr. LFS-mentor.
Global Moderator
Fast i sim-träsket

Antal inlägg: 12 620
Boardgamegeek, linksgolfer, pokernoob
|
 |
« Svara #4 skrivet: 26 Augusti 2007 kl. 00:12:38 » |
|
nja, man har väl varit inne på nån gratispokersajt emellanåt, annars blir det mest "hjärnsport" d.v.s. klassiska "riktiga" spel men jag är kass på det också.... 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
[SRM]Mikolin
Webmaster
Global Moderator
Fast i sim-träsket

Antal inlägg: 6 040
Mikael Gustafsson
|
 |
« Svara #5 skrivet: 26 Augusti 2007 kl. 07:00:31 » |
|
Dessvärre suger min maskinpark så Red Orchestra är inte att tänka på i mp-läge, tror jag... Annars har jag närt ett visst återuppväckt intresse för WWII så det skulle kunna va ball att faktiskt tampas där på Östfronten också...
I våras körde jag och Nima, å nån gång även TopSwede, IL-2 Sturmovik 1946 online. Bidde mest dogfights mot varann å så, men det skulle vara kul att prova lite mer samarbete å så... Fast då behöver man vara några stycken, förstås...
Har faktiskt lurat på av och till att dra igång en "systersajt" som heter Swedish Air Mates eller nåt sånt...
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Danne Beck
|
 |
« Svara #6 skrivet: 27 Augusti 2007 kl. 05:53:40 » |
|
Jag brukar köra lite Battlefield 2142 då och då! Är det någon mer här som brukar spela det så får ni gärna lägga till mig på er friendlist i spelet. Alltid kul att spela på samma server som någon man känner. Just det! Zingo heter jag i BF2142.
|
|
|
|
|
Loggat
|
Jack Nicholls: Drummers are just people that hang around with musicians.
|
|
|
|
[IRM] M.Fyhr
|
 |
« Svara #7 skrivet: 27 Augusti 2007 kl. 19:50:20 » |
|
Jag spelar lite Battelfield 2 ibland fast nu var det ett tag sedan ja gjorde det.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
|
|
[SRM]NightWolf
|
 |
« Svara #9 skrivet: 28 Augusti 2007 kl. 20:55:15 » |
|
 .Jag spelar mycket sims ochså!
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
[SRM]NightWolf
|
 |
« Svara #10 skrivet: 28 Augusti 2007 kl. 21:00:59 » |
|
 .Med naken patchen...  .
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
[SRM]Rolle
Team and League Mgr. LFS-mentor.
Global Moderator
Fast i sim-träsket

Antal inlägg: 12 620
Boardgamegeek, linksgolfer, pokernoob
|
 |
« Svara #11 skrivet: 28 Augusti 2007 kl. 21:18:25 » |
|
så klart 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Danne Beck
|
 |
« Svara #12 skrivet: 29 Augusti 2007 kl. 05:52:07 » |
|
Hö hö hö! 
|
|
|
|
|
Loggat
|
Jack Nicholls: Drummers are just people that hang around with musicians.
|
|
|
|
jont3
|
 |
« Svara #13 skrivet: 30 Augusti 2007 kl. 11:15:15 » |
|
Blev lite intresserad av Red Orchstra! Är det som BF2 lr mer som Enemy Territory?
|
|
|
|
|
Loggat
|
rFactor, GTR2, Race: WTCC
|
|
|
|
picard
Gäst
|
 |
« Svara #14 skrivet: 30 Augusti 2007 kl. 12:40:40 » |
|
http://hydromod.exploding-banana.com/Testa detta, men om ni inte gillar detta och skall avinstallera det använd inte batch uninstaller utan ta bort det manuellt  Ps jag köpte Red Orchestra och testa det 15 min, tyckte det var CRAP men jag kom iofs inte så långt in i spelet, skall kanske ge det en ny chans  BF2 äger tycker jag, men jag spelar inte skjuta spel så ofta 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
[SRM]Hexx
|
 |
« Svara #15 skrivet: 30 Augusti 2007 kl. 14:12:35 » |
|
Blev lite intresserad av Red Orchstra! Är det som BF2 lr mer som Enemy Territory?
Det är en krigssim skulle man kunna kalla det , FPS i Andra världskrigs-spel mellan Ryssar och tyskar De kallar det för simulator för det finns inga sikten , man får sikta med hålkorrset på bössan , du vet inta hur många skott det finns kvar i magasinen , har du tex en enskottsbössa så måste du ladda om manuellt. Sen en sak till på håll kan man inte se, eller det är svårt att se vem som är vän eller fi det finns inga sådana ikoner eller liknade man får gå efter uniformen eller på känsla . Sen så dalar kulorna efter ett tag osv man kan köra tanks eller vara fotsoldat osv .... Vad heter du på steam ... vi kan ju försöka lägga till varandra där så ska jag se hur man delar ut ett gästpass så kan du får prova i allafall .. Den där Picard ska du inte lyssna på , han har ju noll koll =) EDIT <>>>> såg att alla kan testa det gratis fullt ut i helgen You may also have noticed that we are running another Free Trial Period from today (Wed 29 August) through the weekend, ending on Monday. Once again this means that you can get friends and family to try the full game for free, courtesy of Steam. It should be a busy few days on the servers! http://storefront.steampowered.com/v/index.php?area=fw_RedOrchestra
|
|
|
|
« Senast ändrad: 30 Augusti 2007 kl. 14:26:38 av [SRM]Hexx »
|
Loggat
|
|
|
|
|
[SRM]JohaNP
|
 |
« Svara #16 skrivet: 30 Augusti 2007 kl. 16:29:20 » |
|
det ska jag testa...
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
picard
Gäst
|
 |
« Svara #17 skrivet: 30 Augusti 2007 kl. 17:17:28 » |
|
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
[SRM]Hexx
|
 |
« Svara #18 skrivet: 30 Augusti 2007 kl. 19:03:44 » |
|
jag menar ju på FPS spel då da =) på 4 hjul e du ju grym '
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
[SRM]LuPuS
|
 |
« Svara #19 skrivet: 31 Augusti 2007 kl. 16:32:20 » |
|
Har spelat en hel del Call Of Duty 2! 2 skiftlag på jobbet som krigat emot varandra. Blev inte så mkt jobb prat när man bytte av dom  Alla har nu beställt Medal Of Hounor "Airbourne" Så det blir det liret sen. Ofta när man har haft rejs, så har man ofta hoppat direkt ut och krigat. Vi har haft LAN tillsammans också.. Ett nytt är i planeringsstadiet... Tänkta spel är: Krig: Medal Of Hounor "Airbourne" Rejs: FlatOut2 eller Insane Annat: Airfix Dogfighter & en bordshockey turnering. Föregående LAN körde vi GTR2: Lotus & BMWZ3 På STCC banorna. (det andra skiftlaget vann med nån poäng) FlatOut2: (Där tog vi dom med brallorna nere  storseger) Call Of Duty2: CTF (Vi fick stryk, inte ens efter krismöten fick vi till det, vi hade inte förlorat en match innan, så det var tungt, hälften hade problem med TeamSpeak "vi skyller på det") Men totalt så vann vi.... Vi är 4st på jobbet som kör simracing i ligor. Blir alltid diskutioner efter rejs! de e kul..
|
|
|
|
|
Loggat
|
Peter Lundgren (I like cats too. Let`s exchange recipes..)
|
|
|
|
[SRM]Baltrons
|
 |
« Svara #20 skrivet: 31 Augusti 2007 kl. 19:39:18 » |
|
Brukar köra lite olika sport spel typ FIFA å NHL , sport dåre som man är !!! har fastnat för GRAW2 åxo för tillfället !!!!
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
picard
Gäst
|
 |
« Svara #21 skrivet: 2 September 2007 kl. 09:09:57 » |
|
 Hexxan!!! Finns det inget sätt att få bössan rak i Red Orchestra, när jag skjuter hamnar skotten uppe i taket ffs Jag försöker tycka om detta men..........................  Tacka vet jag Commandos Strike Force http://www.commandosstrikeforce.com/ 
|
|
|
|
« Senast ändrad: 2 September 2007 kl. 09:46:04 av [SRM]Picard »
|
Loggat
|
|
|
|
|
[SRM]Hexx
|
 |
« Svara #22 skrivet: 2 September 2007 kl. 10:36:50 » |
|
 Hexxan!!! Finns det inget sätt att få bössan rak i Red Orchestra, när jag skjuter hamnar skotten uppe i taket ffs Jag försöker tycka om detta men..........................  Mm om du menar Iron sights kanske .... en knapp som gör att bössan lägger sig mitten o siktet syns ..... sen hjälper det om man lägger upp bössan så man får stöd oxå , då sysn det en ikon nånstans på höger sida ... då sitter skotten där man siktar
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
[SRM]Mikolin
Webmaster
Global Moderator
Fast i sim-träsket

Mikael Gustafsson
|
 |
« Svara #23 skrivet: 21 September 2007 kl. 20:26:11 » |
|
Testa I-tangenten (I som i iiiiiiiiiiiiiii), eller tryck på musens mittenknapp... Ungefär som att klia kärringa, ja, du vet var  Å känslan är nästan densamma  Har återinstallerat RO nu å den här gången fattar jag lite bättre hur man spelar... Å håsiken va kul det är, trots att man får torsk som attan i början... Men, man lär så länge man lever  . Går att spela med joystick också, men jag tycker att kontrollerna blir lite besvärliga då... Verkar som om mus- och joystickkontrollen stör varann lite grann  .... He, det här kommer jag å grabben lira imorrn när han kommer över  . Har kört lite BF42 med honom, men det här är en bättre produkt!
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
[SRM]Hexx
|
 |
« Svara #24 skrivet: 21 September 2007 kl. 20:38:54 » |
|
He, det här kommer jag å grabben lira imorrn när han kommer över  . Har kört lite BF42 med honom, men det här är en bättre produkt! Det märks att du e livsnjutare med smak =)
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
|
[SRM]Mikolin
Webmaster
Global Moderator
Fast i sim-träsket

Mikael Gustafsson
|
 |
« Svara #26 skrivet: 22 September 2007 kl. 07:28:28 » |
|
Har precis klarat första steget i introduktionen till COD2 å måste välan erkänna att det blir svårt att välja mellan det och RO framöver... COD2 är ju lite snyggare, å har ju en "plot" som man hamnar i å så... Känns mer som man är mitt i en story på det viset... Kul så här i början i varje fall  Hur de båda spelen funkar när man kommit lite längre återstår att se... Det är ju först då som man uppskattar de viktigaste delarna av ett spel... Men som sagt, COD2 verkar oxå vara en högkvalitativ produkt  !
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
|
[SRM]Mikolin
Webmaster
Global Moderator
Fast i sim-träsket

Mikael Gustafsson
|
 |
« Svara #28 skrivet: 22 September 2007 kl. 09:32:18 » |
|
Japp, det är ju just såna samarbetsuppgifter som är så kanon (hehe, bokstavligt talat  )  ... Är ju liknande möjlighet i IL-2, där man ju kan fördela rollerna i t ex ett bombplan. Hehe, har en intressant höst framför mig med andra ord  !
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
[SRM]Mikolin
Webmaster
Global Moderator
Fast i sim-träsket

Mikael Gustafsson
|
 |
« Svara #29 skrivet: 22 September 2007 kl. 10:37:59 » |
|
Alltså, man kan tycka vad man vill om krigsspel men är det nåt som slår mig när jag lirar COD2 så är det ändå vilken realitetskänsla man kan få av det. Man kan också lära sig en del på kuppen, så det är inte bara ett lir... Jag har läst Antony Beevors utmärkta dokumentärskildring "Stalingrad" som ju handlar just om Operation Barbarossa, som ju tyskarnas anfall på Ryssland kom att kallas, samt belägringen av staden och hur i slutändan ändå ryssarna lyckades bryta sig ur denna fruktansvärda belägring... Kombinerar man t ex den boken och ett spel av t ex COD2:s karaktär så är det mycket man lär sig på kuppen... Inte minst när det gäller förståelsen av vad ett krig kan vara. Vissa saker kan man inte förstå bara intellektuellt, utan det krävs ibland också en känsla i magen... Vill bara ha det sagt, som ett slags försvar till att jag intresserar mig för spel av den här karaktären. Det handlar alltså inte om nåt slags frosseri - att lira för lirandets skull, underhållningsvåld osv... Jag är nog lite för seriös för sånt  ... Men det hindrar ju inte att man ändå ibland blir entusiastisk  .
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|