Swedish Racing Mates' Forum
  Startsida   Forum   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera   *
Sidor: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Spelar ni nåt annat ?  (läst 8369 gånger)
[SRM]SaXa
MultiSimRacer
Fast i sim-träsket

Antal inlägg: 2 333

ut ameris, amabilis esto

« Svara #30 skrivet: 22 September 2007 kl. 11:18:01 »

Alltså, man kan tycka vad man vill om krigsspel men är det nåt som slår mig när jag lirar COD2 så är det ändå vilken realitetskänsla man kan få av det. Man kan också lära sig en del på kuppen, så det är inte bara ett lir...

Jag har läst Antony Beevors utmärkta dokumentärskildring "Stalingrad" som ju handlar just om Operation Barbarossa, som ju tyskarnas anfall på Ryssland kom att kallas, samt belägringen av staden och hur i slutändan ändå ryssarna lyckades bryta sig ur denna fruktansvärda belägring... Kombinerar man t ex den boken och ett spel av t ex COD2:s karaktär så är det mycket man lär sig på kuppen... Inte minst när det gäller förståelsen av vad ett krig kan vara. Vissa saker kan man inte förstå bara intellektuellt, utan det krävs ibland också en känsla i magen...

Vill bara ha det sagt, som ett slags försvar till att jag intresserar mig för spel av den här karaktären. Det handlar alltså inte om nåt slags frosseri - att lira för lirandets skull, underhållningsvåld osv...

Jag är nog lite för seriös för sånt Wink... Men det hindrar ju inte att man ändå ibland blir entusiastisk Smiley.
Håller med! Dessa s.k. krigsspelen är ju så mycket mer än bara pang-pang... Har själv spelat i klan, och när man spelar i lag så räcker det inte bara med individuell skicklighet, utan den strategiska biten är fullständigt avgörande! När vi (jag och Hexx) lirade i klan så handlade det inte bara om att döda flest motståndare, det handlade om att erövra områden (flaggor) och försöka hålla dem. Ibland kunde det t.o.m vara mer lönsamt att inte panga en motståndare, med risk för att röja sig själv och de intentioner man hade i spelet! En annan kul grej är att det faktiskt finns folk inom FPS-sektorn (och då speciellt RO) som nästan tar illa vid sig om man härleder RO som ett "spel"! Nej, nej, "stridssimulator" ska det heta minsann! Hehe... nån som känner igen sig? Blir vi inte alla lite stötta när någon säjer: -Jasså, du sitter och spelar bilspel!!
-Njaaeee... Brukar jag säja då... -Inte bilspel... Simulator , heter det faktiskt...  Grin
Loggat

Sweden  Thomas Mechau  Germany
[SRM]Mikolin
Webmaster
Global Moderator
Fast i sim-träsket

Antal inlägg: 6 040

Mikael Gustafsson

Hemsida
« Svara #31 skrivet: 22 September 2007 kl. 12:17:24 »

Citat
-Njaaeee... Brukar jag säja då... -Inte bilspel... Simulator , heter det faktiskt...  Grin
Hehe, på pricken 
Loggat

[SRM]Rolle
Team and League Mgr. LFS-mentor.
Global Moderator
Fast i sim-träsket

Antal inlägg: 12 620

Boardgamegeek, linksgolfer, pokernoob

« Svara #32 skrivet: 22 September 2007 kl. 13:26:18 »

grattis till 5000 inlägg Mikolin  Smiley   Grin

sorry för off topic  Smiley
Loggat

Yucata.de: Messenger

Hcp: 0,73-0,96

Bowling Solitaire Highscore: 133
[SRM]Hexx
Fast i sim-träsket

Antal inlägg: 830

« Svara #33 skrivet: 22 September 2007 kl. 14:04:02 »

grattis till 5000 inlägg Mikolin  Smiley   Grin

sorry för off topic  Smiley

Grattis Mikolin
Loggat
[SRM]Mikolin
Webmaster
Global Moderator
Fast i sim-träsket

Mikael Gustafsson

Hemsida
« Svara #34 skrivet: 22 September 2007 kl. 14:10:44 »

Hehe, tack för det  Shocked Grin Grin!
Loggat

[SRM]Mikolin
Webmaster
Global Moderator
Fast i sim-träsket

Mikael Gustafsson

Hemsida
« Svara #35 skrivet: 25 September 2007 kl. 15:39:49 »

Hmmm, nu tror jag mig ha förstått lite mer vad RO är för nåt... Kan ju säga att det är redigt jäla svårt, men ändå fräckt . Förstår snacket om simulator nu iaf - fasen man känner ta mig tusan rekylen i musen från bössan  Shocked Shocked Grin!

Provade COD2 multiplayer med grabben i helgen, samt körde några fler uppdrag offline, och jag kan säga en sak om den:

Tål ungefär att jämföras med bilspelens NFS, och RO ungefär som vilken simulator som helst, typ  Skit oxå - ännu ett träsk att fastna i Tongue
« Senast ändrad: 25 September 2007 kl. 15:41:22 av [SRM]Mikolin » Loggat

[SRM]Mikolin
Webmaster
Global Moderator
Fast i sim-träsket

Mikael Gustafsson

Hemsida
« Svara #36 skrivet: 6 Oktober 2007 kl. 08:07:40 »

Nån som spelat Medal of Honor Pacific Assault?

Har precis installerat det å börjat med boot campen å kan väl säga att det känns rätt charmigt än så länge Wink. Sån där lite lagom härligt typiskt amerikansk soldatromantik, typ...

Lite kul dock: Jag lyckades skjuta befälet vid den inledande skytteövningen  Shocked... Men det var en keuwl sob: Trots att blodet skvätte upp från axeln som jag träffade så bara han vände sig mot mig och menade att om jag inte kunde uppföra mig så hade han ingen användning av mig... Så dök plötsligt två MP:s upp, tror jag, och förde bort mig  Grin Grin
Loggat

[SRM]Mikolin
Webmaster
Global Moderator
Fast i sim-träsket

Mikael Gustafsson

Hemsida
« Svara #37 skrivet: 6 Oktober 2007 kl. 08:38:47 »

Igår beställde jag för övrigt RO från Webbhallen... Förvisso hade de det inte på lager, men snål som jag är så valde jag den billigaste leverantören... Får se om man är dumsnål eller ej
Loggat

picard
Gäst
« Svara #38 skrivet: 6 Oktober 2007 kl. 08:52:21 »

Nån som spelat Medal of Honor Pacific Assault?

Har precis installerat det å börjat med boot campen å kan väl säga att det känns rätt charmigt än så länge Wink. Sån där lite lagom härligt typiskt amerikansk soldatromantik, typ...

Lite kul dock: Jag lyckades skjuta befälet vid den inledande skytteövningen  Shocked... Men det var en keuwl sob: Trots att blodet skvätte upp från axeln som jag träffade så bara han vände sig mot mig och menade att om jag inte kunde uppföra mig så hade han ingen användning av mig... Så dök plötsligt två MP:s upp, tror jag, och förde bort mig  Grin Grin

Mikolin är detta ett sk en persons game (typ bf) eller skall man styra en massa samtidigt?
Loggat
[SRM]Mikolin
Webmaster
Global Moderator
Fast i sim-träsket

Mikael Gustafsson

Hemsida
« Svara #39 skrivet: 6 Oktober 2007 kl. 09:06:15 »

Ja, det är ett första-person-shooter, om man så vill kalla det... Inget strategispel som typ World of Warcraft...
Loggat

[SRM]Nima
rFactor-mentor
Fast i sim-träsket

Antal inlägg: 1 471

Örebro

« Svara #40 skrivet: 6 Oktober 2007 kl. 20:20:56 »

Jag kör lite Medal of Honor:Airborne och det är skitkul! Rekommenderas starkt. Riktigt häftig känsla när man kastar sig ut ur ett plan över strider som håller på nedanför. Grafiken är fantastisk.
Loggat

//Niklas Maravic

It's nice to be important...
But it's more important to be nice!
[SRM]Mikolin
Webmaster
Global Moderator
Fast i sim-träsket

Mikael Gustafsson

Hemsida
« Svara #41 skrivet: 6 Oktober 2007 kl. 21:00:53 »

Jag kör lite Medal of Honor:Airborne och det är skitkul! Rekommenderas starkt. Riktigt häftig känsla när man kastar sig ut ur ett plan över strider som håller på nedanför. Grafiken är fantastisk.

Sry, funkar inte på mina burkar... Kräver åtminstone ett 6600-kort ju  Roll Eyes... Dessutom suger Airborne typ 6,5 GB... Ser dock rätt keuwlt ut det lilla jag har sett av det (trailers), dock har väl inte de kritiker jag läst varit så begeistrade... Men är det en vidareutveckling som är i linje med typ Pacific Assault så kan jag tänka att det är ett kul spel ! Har du testat mp, förnixen?
Loggat

[SRM]Mikolin
Webmaster
Global Moderator
Fast i sim-träsket

Mikael Gustafsson

Hemsida
« Svara #42 skrivet: 11 Oktober 2007 kl. 21:21:29 »

Nån som provat på Company of Heroes: Opposing Fronts ännu ??
Loggat

[SRM]Baging
Fast i sim-träsket

Antal inlägg: 1 074

Hemsida
« Svara #43 skrivet: 11 Oktober 2007 kl. 21:58:17 »

Har väl lagt några timmar på Red Orchestra.... går under namnet "Lösplugg" om det är nån mer som håller på med det Smiley
Loggat

-- Cuore Sportivo --

[SRM]madman
Fast i sim-träsket

Antal inlägg: 814

Hemsida
« Svara #44 skrivet: 11 Oktober 2007 kl. 22:06:06 »

har kört lite empire earth med polare i nätverk Smiley skitskoj
Sen installerade jag NFS Most Wanted igår, så här blir det väl lite brummande också ...
Loggat

Kör LFS
[SRM]Mikolin
Webmaster
Global Moderator
Fast i sim-träsket

Mikael Gustafsson

Hemsida
« Svara #45 skrivet: 11 Oktober 2007 kl. 22:26:15 »

Har väl lagt några timmar på Red Orchestra.... går under namnet "Lösplugg" om det är nån mer som håller på med det Smiley
Mmm, väntar på leverans av RO... Så, jag hänger nog på - exakt vilket år som helst, typ Wink
Loggat

[SRM]Baging
Fast i sim-träsket

Hemsida
« Svara #46 skrivet: 11 Oktober 2007 kl. 23:20:51 »

Citat

Påminner om ett "spel" som fanns för en herrans massa år sedan.. Det hette nåt i stil med "Space Shuttle Simulator" och vad man skulle göra var att via 6 -7 olika skärmbilder trycka på ett herrejössesantal knappar, vrida vred, och programmera en launch-computer i rätt ordning. Om det ville sej, så vart man utkörd till startplattan I REALTID.... DET är vad jag kallar en simulator det  Grin Grin Grin
Behöver jag påpeka att det knappast blev en storsäljare Wink

Kan väl samtidigt passa på att skryta med att jag hittills har 8 timmar i Hercules-simulatorn. Den riktiga alltså, snacka om verklighetstroget Wink

« Senast ändrad: 11 Oktober 2007 kl. 23:24:20 av [SRM]Baging » Loggat

-- Cuore Sportivo --

[SRM]Mikolin
Webmaster
Global Moderator
Fast i sim-träsket

Mikael Gustafsson

Hemsida
« Svara #47 skrivet: 12 Oktober 2007 kl. 06:55:30 »

Citat
Kan väl samtidigt passa på att skryta med att jag hittills har 8 timmar i Hercules-simulatorn.
Ursäkta en fånes fråga, men är det alltså flygplanet Hercules som avses ?
Loggat

[SRM]Baging
Fast i sim-träsket

Hemsida
« Svara #48 skrivet: 12 Oktober 2007 kl. 09:02:20 »

Citat
Kan väl samtidigt passa på att skryta med att jag hittills har 8 timmar i Hercules-simulatorn.
Ursäkta en fånes fråga, men är det alltså flygplanet Hercules som avses ?

Exakt, korrekta benämningen är väl Lockheed C-130 Hercules Smiley
Loggat

-- Cuore Sportivo --

[SRM]Mikolin
Webmaster
Global Moderator
Fast i sim-träsket

Mikael Gustafsson

Hemsida
« Svara #49 skrivet: 12 Oktober 2007 kl. 09:06:28 »

Oki, now we're talking Smiley! Har du några fler bilder eller goa länkar att bju på, som visar simulatorn?
Loggat

[SRM]Baging
Fast i sim-träsket

Hemsida
« Svara #50 skrivet: 12 Oktober 2007 kl. 11:14:40 »

Bilder fick jag inte ta några, men hittade den här på nätet.... och nej, det är inte på riktigt, bilden är tagen i simulatorn Smiley

Alltså, det där är rysningar..... det tar 5 minuter så tror man på allvar att det är på riktigt Smiley
Bara man startar motorerna så känner man igen en riktig 130, det gungar och rister i maskin när man står still, ljudet kommer snett bakifrån på rätt sätt osv.. Och när man sedan taxar ut, känns tom betongskarvarna på banan... 

Jajustdet, sen finns ju det här för knappnörden Wink

http://home.worldonline.dk/csbruun/index.html
« Senast ändrad: 12 Oktober 2007 kl. 11:20:20 av [SRM]Baging » Loggat

-- Cuore Sportivo --

[SRM]Mikolin
Webmaster
Global Moderator
Fast i sim-träsket

Mikael Gustafsson

Hemsida
« Svara #51 skrivet: 12 Oktober 2007 kl. 12:00:56 »

Ser ena för jäddra gött ut - e inte ett dugg avis  Wink Cry Cry Cry
Loggat

[SRM]Nima
rFactor-mentor
Fast i sim-träsket

Örebro

« Svara #52 skrivet: 12 Oktober 2007 kl. 15:32:57 »

Ser underbart ut! Vill pröva....   

Hur kommer det sig att du prövat?
Loggat

//Niklas Maravic

[SRM]Baging
Fast i sim-träsket

Hemsida
« Svara #53 skrivet: 12 Oktober 2007 kl. 15:42:10 »

Sambon jobbar på transportflyget på F7, och fattar sin gubbes brinnande intresse Wink
Loggat

-- Cuore Sportivo --

[SRM]Nima
rFactor-mentor
Fast i sim-träsket

Örebro

« Svara #54 skrivet: 12 Oktober 2007 kl. 18:10:22 »

En mycket förstående kvinna!  Smiley
Loggat

//Niklas Maravic

[SRM]Nima
rFactor-mentor
Fast i sim-träsket

Örebro

« Svara #55 skrivet: 13 Oktober 2007 kl. 05:26:09 »

Laddar ner Call of Duty 4 demot från fz.se nu. Ska bli kul o se om det är nåt...

1,3 Gb

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=22067
Loggat

//Niklas Maravic

[SRM]Mikolin
Webmaster
Global Moderator
Fast i sim-träsket

Mikael Gustafsson

Hemsida
« Svara #56 skrivet: 13 Oktober 2007 kl. 05:39:40 »

Ja, jag såg att COD4 nyligen släppts... Själv är jag dock inte så intresserad av nutida krigsspel, eller simulatorer Wink, utan fokuserar på dem som handlar om ww2. Å ändå vet jag att de kan vara riktigt bra... Grabben har lirat BF2 nu ett tag, å han klagar inte Wink... Fast personligen tycker jag att det lätt blir för mycket hi-tech-vapen å så i spelen om modernare tider...
Loggat

[SRM]Nima
rFactor-mentor
Fast i sim-träsket

Örebro

« Svara #57 skrivet: 13 Oktober 2007 kl. 08:08:45 »

Så då har jag lirat igenom CoD4. Det såg väldigt snyggt ut det kan jag säga, men det var liiite väl mkt hitech för min smak. Riktigt mkt action var det iallafall. Smiley

Demot ligger uppladdat på public1 under Diverse-mappen.
Loggat

//Niklas Maravic

[SRM]Mikolin
Webmaster
Global Moderator
Fast i sim-träsket

Mikael Gustafsson

Hemsida
« Svara #58 skrivet: 6 November 2007 kl. 21:07:22 »

MUHAHAHAAAA... Nu har göbben gått å fått ståpäls, ja nästan ståfräs   Shocked, häröver  Grin... Har hittat en ny simulator som bara blev så kul att det nästan var löjligt åt det... Trodde först inte att det var så himla mye å ha, ett öststatspel som är hyfsat litet (knappt 1GB) å med en grafik som kanske inte är den vassaste kanske...

Men oj va fräsigt det var när jag råkade köra ned i en sjö å motorn plötsligt dog drunkningsdöden, å besättningen senare poppade upp ur luckorna o simmade i land  Grin Grin... Succén fortsatte sen med att jag råkade köra igenom en mur (ja, den brakade faktiskt ihop med dunder å brak) och sedan försökte ge mig på att köra över huset som stod bakom muren i fråga... Hehe, men se, det gack ju inte för det bidde tvärstopp, motorn dog å när jag sen ändå fick igång den igen så drog hela ekipaget besvärande mycket åt vänster... En okulärbesiktning gav vid handen att jag kört av vänster larvband  Shocked Grin...

Hehe, vad jag snackar om Huh Jo, i väntan på att "T-34 vs. Tiger" ska släppas så har jag lattjat lite med "T72 Balkans On Fire!"... Kan rekommenderas till den simtokige (vad sägs t ex om manuell 6-växlad låda  Shocked Shocked Grin?!) å då menar jag inte nödvändigtvis den som gillar att se sin besättning simma  Wink Grin Grin

« Senast ändrad: 6 November 2007 kl. 21:09:00 av [SRM]Mikolin » Loggat

[SRM]Nima
rFactor-mentor
Fast i sim-träsket

Örebro

« Svara #59 skrivet: 8 November 2007 kl. 16:00:25 »

Den där måste provas......Tack för tipset!

Annars ska jag nu sätta tänderna i CoD4 - Modern Warfare som jag nyss laddat ner. Hojta till om någon är intresserad av det.
Loggat

//Niklas Maravic

Sidor: « 1 2 3 4 5 6 7 »   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till:  

SRM NGT World Tour
Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © Bloc
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!