|
|
|
|
|
[SRM]JohaNP
|
 |
« Svara #2 skrivet: 23 Februari 2008 kl. 21:24:44 » |
|
Jag har nåt liknande, Altec Lansing. Får svälja micken för att nån ska höra vad jag säger.  På Medusa är det ju dessutom surroundljud...
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
[SRM]Baging
|
 |
« Svara #3 skrivet: 23 Februari 2008 kl. 21:28:47 » |
|
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
[SRM]JohaNP
|
 |
« Svara #4 skrivet: 23 Februari 2008 kl. 22:13:41 » |
|
|
|
|
|
« Senast ändrad: 23 Februari 2008 kl. 22:15:22 av [SRM]JohaNP »
|
Loggat
|
|
|
|
|
[SRM]Baging
|
 |
« Svara #5 skrivet: 23 Februari 2008 kl. 22:29:09 » |
|
Ja för min del räcker det om jag ser bra..... sist såg jag ju din bakvinge rätt bra ett tag tills den försvann i fjärran  och jag kommer att höra om du fiser Hupp.... får koppla ur micken till nästa gång då 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
|
|
[SRM]Made
|
 |
« Svara #7 skrivet: 24 Februari 2008 kl. 03:33:55 » |
|
Jag rekommenderar Sennheiser annars. Dom flesta av deras headset är dock ganska dyra..
|
|
|
|
|
Loggat
|
Martin Palm. MRL4 '08 - 2nd place, 5 gold cups, GTR Evo (Race07, STCC, GTR Evo) mark.
|
|
|
|
[SRM]JohaNP
|
 |
« Svara #8 skrivet: 24 Februari 2008 kl. 11:10:56 » |
|
Jag rekommenderar Sennheiser annars. Dom flesta av deras headset är dock ganska dyra..
Vilken modell har du?
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
[SRM]JohaNP
|
 |
« Svara #9 skrivet: 24 Februari 2008 kl. 11:42:41 » |
|
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
[SRM]Made
|
 |
« Svara #10 skrivet: 24 Februari 2008 kl. 19:32:25 » |
|
Vilken modell har du? Jag har inget renodlat headset utan vanliga hörlurar. Sennheiser HD280 Pro och HD555. Har haft 555'orna sen 2004 och dom är hur sköna som helst att ha längre perioder. Dom är dock öppna så dom släpper igenom och läcker ut en del ljud. Därför införskaffade jag HD280 Pro lurarna som komplement.
|
|
|
|
|
Loggat
|
Martin Palm. MRL4 '08 - 2nd place, 5 gold cups, GTR Evo (Race07, STCC, GTR Evo) mark.
|
|
|
|
[SRM]JohaNP
|
 |
« Svara #11 skrivet: 26 Februari 2008 kl. 16:16:08 » |
|
Jag vill tacka er för alla tips. Beställde idag. Det blev ett Medusa 5.1 ProGamerSL 8793 för 575 kr inkl frakt från inet.se.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
[SRM]JohaNP
|
 |
« Svara #12 skrivet: 28 Februari 2008 kl. 22:08:42 » |
|
Fin låda.
Bra ljud.
Bra mick.
Gossen är glad.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
[SRM]Made
|
 |
« Svara #13 skrivet: 29 Februari 2008 kl. 14:14:09 » |
|
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
[SRM]Rune
|
 |
« Svara #14 skrivet: 29 Februari 2008 kl. 14:35:27 » |
|
Fin låda.
Bra ljud.
Bra mick.
Gossen är glad.
Ja inte så mycket mer man behöver  Får ta och kolla lite i denna tråden. 4-årige sonen hade headsetet på sig häromdagen när han åkte karusell på kontorsstolen. Var nog inte riktigt bra....micken död och glapp i resten. Som tur var nåt billigt skräp så det var ingen större förlust. Får väl äska mer anslag för att få denna gossen helnöjd också 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
[SRM]JohaNP
|
 |
« Svara #15 skrivet: 1 Mars 2008 kl. 15:28:45 » |
|
Äntligen kvalitet.
Jag har inte så mycket att jämföra med. Testat ett par varianter för ca 150/200 :-. De har inte suttit skönt och ingen har hört vad jag sagt.
Att man aldrig lär sig att köpa ordentliga grejjer på en gång.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
|
[SRM]Rolle
Team and League Mgr. LFS-mentor.
Global Moderator
Fast i sim-träsket

Antal inlägg: 12 620
Boardgamegeek, linksgolfer, pokernoob
|
 |
« Svara #17 skrivet: 28 September 2008 kl. 17:49:21 » |
|
hoppas fler fixar headset så det blir lite folk på teamspeakservern när vi rejsar.... 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
[SRM]Mike
|
 |
« Svara #18 skrivet: 16 December 2008 kl. 09:06:48 » |
|
Jag vill tacka er för alla tips. Beställde idag. Det blev ett Medusa 5.1 ProGamerSL 8793 för 575 kr inkl frakt från inet.se.
Joh aaaaan,Hur gick det med headset et du köpte, Medusa 5.1 ProGamerSL 8793, är du forfarande nöjd? Är dom "öppna" så man kan höra ljud utifrån och är dom bekväma över örona eller klämmer dom på örona som många verkar att göra? Funderar att köpa ett par, har svårt att bestämma mig för vad som är bäst.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
[SRM]racerpan
|
 |
« Svara #19 skrivet: 16 December 2008 kl. 10:26:31 » |
|
hoppas fler fixar headset så det blir lite folk på teamspeakservern när vi rejsar....  Används det på rejsen ? och isåfall vad kör ni ?
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
[SRM]Rolle
Team and League Mgr. LFS-mentor.
Global Moderator
Fast i sim-träsket

Antal inlägg: 12 620
Boardgamegeek, linksgolfer, pokernoob
|
 |
« Svara #20 skrivet: 16 December 2008 kl. 10:43:36 » |
|
vi har en teamspeakserver, men det har varit lite skralt på sistone, men nu senast på Klappjakten var vi 5 st. och det fungerade ju bra 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
[SRM]JohaNP
|
 |
« Svara #21 skrivet: 16 December 2008 kl. 15:34:14 » |
|
Joh aaaaan,Hur gick det med headset et du köpte, Medusa 5.1 ProGamerSL 8793, är du forfarande nöjd? Är dom "öppna" så man kan höra ljud utifrån och är dom bekväma över örona eller klämmer dom på örona som många verkar att göra? Funderar att köpa ett par, har svårt att bestämma mig för vad som är bäst. heeeeeeeeeeej Mike, jag är jättenöjd. De är slutna, se bild: https://www.inet.se/datortillbehoer/headset---mikrofoner/sl-medusa-5-1-mobile/6303214/Jag vet att man i något test klagade lite på basen, men jag upplever den som helt ok.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
[SRM]Mike
|
 |
« Svara #22 skrivet: 16 December 2008 kl. 19:09:24 » |
|
Joh aaaaan,Hur gick det med headset et du köpte, Medusa 5.1 ProGamerSL 8793, är du forfarande nöjd? Är dom "öppna" så man kan höra ljud utifrån och är dom bekväma över örona eller klämmer dom på örona som många verkar att göra? Funderar att köpa ett par, har svårt att bestämma mig för vad som är bäst. : heeeeeeeeeeej Mike, jag är jättenöjd. De är slutna, se bild: https://www.inet.se/datortillbehoer/headset---mikrofoner/sl-medusa-5-1-mobile/6303214/Jag vet att man i något test klagade lite på basen, men jag upplever den som helt ok. Ok, tack ska du ha, då är dom på korta listan 
|
|
|
|
« Senast ändrad: 16 December 2008 kl. 19:11:17 av [SRM]Mike »
|
Loggat
|
|
|
|
|
|
[SRM]SaXa
MultiSimRacer
Fast i sim-träsket

Antal inlägg: 2 333
ut ameris, amabilis esto
|
 |
« Svara #24 skrivet: 8 September 2010 kl. 15:27:15 » |
|
Så... Micen pajjade i det gamla headsetet så det var dags för ett par nya... Köpte först ett par DeltaCo men de var HELT värdelösa, så efter en del mindre trevlig övertalning lyckades jag få pengarna tillbaka där jag köpte dem (Enter data i Lerum). Kollade runt lite å hörde mig för med folk och blev tipsad om ett par Steelseries Siberia... Dessa fanns att testa på Inet och det blev köp på direkten! Använt nu ett par dagar och jag är grymt nöjd med dessa! Bra ljud, bra mic, sitter störtskönt och kvaliteten känns gedigen Rekommenderas! http://www.inet.se/artikel/6303425/steelseries-siberia-v2-vit(Enda nackdelen var väl att den inte tillverkas i svart... jag tog en röd) 
|
|
|
|
|
Loggat
|
Thomas Mechau 
|
|
|
|