[SRM]Mikolin
Webmaster
Global Moderator
Fast i sim-träsket

Antal inlägg: 6 040
Mikael Gustafsson
|
 |
« skrivet: 14 Juli 2008 kl. 17:21:35 » |
|
Ja, efter helgens turkiska hackerattack är SRM:s forum åter "i luften". Vi får hoppas att det fortsätter på det viset ännu en tid  ! Hälsar /Mikolin
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
[SRM]SaXa
MultiSimRacer
Fast i sim-träsket

Antal inlägg: 2 333
ut ameris, amabilis esto
|
 |
« Svara #1 skrivet: 14 Juli 2008 kl. 17:22:41 » |
|
Ja, efter helgens turkiska hackerattack är SRM:s forum åter "i luften". Vi får hoppas att det fortsätter på det viset ännu en tid  ! Hälsar /Mikolin Kanon!  Hade de "bara" kapat förstasidan...?
|
|
|
|
|
Loggat
|
Thomas Mechau 
|
|
|
|
Ulf Carlsson
|
 |
« Svara #2 skrivet: 14 Juli 2008 kl. 17:32:07 » |
|
Härligt att det gick bra att få i gång det i gen,
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
[SRM]Rune
|
 |
« Svara #3 skrivet: 14 Juli 2008 kl. 17:35:38 » |
|
Tack för det 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
[SRM]Mikolin
Webmaster
Global Moderator
Fast i sim-träsket

Mikael Gustafsson
|
 |
« Svara #4 skrivet: 14 Juli 2008 kl. 17:37:26 » |
|
Hade de "bara" kapat förstasidan...? Njae, det såg så ut förvisso. Men det var lite jävligare ändå för han hade faktiskt lyckats skriva in nåt i själva databasen, och sånt är scary värre  . Vad jag har förstått kan det ha varit ett säkerhetshål i SMF version 1.1.4 som han utnyttjade, så därför uppmanar iaf jag alla andra SMF-webbmasters att patcha upp till 1.1.5 omedelbums! För övrigt tror jag inte att han ställt till mer skada än så... Det var med andra ord *förhoppningsvis* en "äkta hacker" som inte förstör mer än nödvändigt, utan det är prestationen i sig som räknas. Förra gången var betydligt otäckare eftersom det fläktstyget ju lade till en scam-webbsida för yahoo-mail-användare och uppmanade dem att knappa in kontouppgifter för sina mail-konton... Således blev vårt forum en "duktig spammeridiot" eftersom länken till scamsidan fanns ditplanterad hos oss... Vet inte hur många tusen yahoo-mail-användare som hann drabbas av det  och det höll på att rendera i att vår webbhost stängde av oss... Nåja. Hoppas nu att vederbörande hacker är nöjd för ett tag... Enligt den googling jag gjorde så är det många, många fler som har drabbats av hans tilltag. Så han har nog haft kul 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
[SRM]madman
|
 |
« Svara #5 skrivet: 14 Juli 2008 kl. 18:06:27 » |
|
´dumma hackers som håller på att fjantar sig såhär... men gött sidan är tillbaka iallafall 
|
|
|
|
|
Loggat
|
Kör LFS
|
|
|
[SRM]Rolle
Team and League Mgr. LFS-mentor.
Global Moderator
Fast i sim-träsket

Antal inlägg: 12 620
Boardgamegeek, linksgolfer, pokernoob
|
 |
« Svara #6 skrivet: 14 Juli 2008 kl. 18:49:12 » |
|
ja, snacka om chock när man äntligen kommer online efter flytten och man inte kommer åt "sin" sida, trodde först det var fel på bredbandet..... 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
[SRM]JohaNP
|
 |
« Svara #7 skrivet: 14 Juli 2008 kl. 19:03:11 » |
|
ja, snacka om chock när man äntligen kommer online efter flytten och man inte kommer åt "sin" sida, trodde först det var fel på bredbandet.....  hehe, hann du ringa och skälla ut bredbandsleverantören ? 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
|
|
[SRM]NightWolf
|
 |
« Svara #9 skrivet: 14 Juli 2008 kl. 22:28:20 » |
|
 .Bra,Mikolin!
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
[SRM]Mikolin
Webmaster
Global Moderator
Fast i sim-träsket

Mikael Gustafsson
|
 |
« Svara #10 skrivet: 15 Juli 2008 kl. 05:14:57 » |
|
Äsch  ... Glömde ju nästan det viktigaste av allt: Om nån av er som besökte den hackade sidan under helgen inte fick nån varning om installation av en active-X-kontroll, eller som t o m klickade OK på denna varning, så kan det sannolikt finnas en poäng i att låta antivirusscanna pc:n efter att först ha uppdaterat antivirusprogrammet med de senaste virusdefinitionerna. Jag misstänker starkt att det var en riktigt elakt kod som vederbörande hacker hade lagt dit, annars vore det inte nån större vits tänker då jag  ...
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
[SRM]Mikolin
Webmaster
Global Moderator
Fast i sim-träsket

Mikael Gustafsson
|
 |
« Svara #11 skrivet: 15 Juli 2008 kl. 09:00:51 » |
|
Jag och supporten på webbhotellet har pillat på några filrättigheter, vilket ev kan påverka forumets funktionalitet. Vg hojta till om det är nåt som inte funka som det ska, t ex när det gäller att lägga till bilagor eller avatarer!
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
[SRM]Mike
|
 |
« Svara #12 skrivet: 15 Juli 2008 kl. 12:06:16 » |
|
Ja, efter helgens turkiska hackerattack är SRM:s forum åter "i luften". Vi får hoppas att det fortsätter på det viset ännu en tid  ! Hälsar /Mikolin Tur vi har en data guru @ the wheel  Hackers  to the nackers
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
[SRM]JohaNP
|
 |
« Svara #13 skrivet: 28 December 2008 kl. 08:50:52 » |
|
Är väl inte helt rätt tråd, men jag valde den som kändes närmast.
Jag har ett par problem i forumet. Det första är vid inloggning. När jag fyller i mitt användarnamn och lösenord så kommer jag till "webbsidan kunde inte hittas". Då "backar" jag tillbaka till inloggningssidan där jag fortfarande inte är inloggad. När jag uppdaterar sidan så är jag inloggad.
Det andra är att jag får oerhört stor textstorlek på första sidan. När jag hoppar in i nån tråd så blir allt som vanligt, detta har jag inte funnit nån lösning på.
Världsliga problem men om det går att fixa så är det ju skönt och här brukar alltid finnas nån med lösningar.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
[SRM]Rolle
Team and League Mgr. LFS-mentor.
Global Moderator
Fast i sim-träsket

Antal inlägg: 12 620
Boardgamegeek, linksgolfer, pokernoob
|
 |
« Svara #14 skrivet: 28 December 2008 kl. 09:01:08 » |
|
jag har också väldigt stor textstorlek efter inloggning, men efter jag klickat på något så blir det som det brukar vara.  Däremot är startsidan lite knepig, ibland är artiklarna halva eller ibland så är det vit bakgrund... Misstänker att portalen och forumet har lite samarbetssvårigheter, men det vet säkert mästergurun Mikolin bättre...
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
McCoy
Groupie

Antal inlägg: 49
|
 |
« Svara #15 skrivet: 25 Februari 2009 kl. 20:16:42 » |
|
Hejsan jag är ny här, Kör i en liga som heter Swedish Wikings WTCC extrem i normala fall, tänkte se om man kunde vara med här på något race! =)
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
|
|
ø andersen
|
 |
« Svara #17 skrivet: 25 Februari 2009 kl. 23:01:51 » |
|
Hejsan jag är ny här, Kör i en liga som heter Swedish Wikings WTCC extrem i normala fall, tänkte se om man kunde vara med här på något race! =)
Hei Robin Hvor har du tatt vegen, trodde du skulle kjøra for mitt Team West Racing i RLN Ligaen, synd man bara lemnar teamen utan at gi beskjed 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|