Swedish Racing Mates' Forum
  Startsida   Forum   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera   *
Sidor: 1   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Helgerån  (läst 1200 gånger)
[SRM]racerpan
Fast i sim-träsket

Antal inlägg: 185

« skrivet: 19 December 2008 kl. 20:48:47 »

Först börjar man gråta Cry , göra så med en Viper, läser man vidare tappar man hakan   

http://www.jnytt.se/Read__20518.aspx
Loggat
[SRM]StingRay
Fast i sim-träsket

Antal inlägg: 352

« Svara #1 skrivet: 19 December 2008 kl. 21:27:20 »

De e tur man gör service på sin egen bil. Wink

Så e där ingen å skylla på  Grin
Loggat
[SRM]Baging
Fast i sim-träsket

Antal inlägg: 1 074

Hemsida
« Svara #2 skrivet: 19 December 2008 kl. 21:53:42 »

Har faktiskt fått provköra en..... sicken j*vla bastard. Ingen väghållning alls att prata om och rent allmänt helt okänslig. Fick känslan av att man rätt som det var kunde åka 90 grader mot trafiken om man inte var väääldigt snäll med pedalen Wink Kanske var det mekanikern lärde sej nu  Grin
Loggat

-- Cuore Sportivo --

[SRM]Rolle
Team and League Mgr. LFS-mentor.
Global Moderator
Fast i sim-träsket

Antal inlägg: 12 620

Boardgamegeek, linksgolfer, pokernoob

« Svara #3 skrivet: 20 December 2008 kl. 06:39:13 »

nämen..... Shocked

helt sanslöst....den måste ju varit försäkrad....
Loggat

Yucata.de: Messenger

Hcp: 0,73-0,96

Bowling Solitaire Highscore: 133
[SRM]racerpan
Fast i sim-träsket

« Svara #4 skrivet: 20 December 2008 kl. 09:43:49 »

Har hört på omvägar att den inte var försäkrad och det var därför han sagt till dem att de inte fick köra den, fast det här går nog på Hedins verkstadsförsäkring. (eller vad den heter).

@Baging: Är det ingen ESP alls på på gatbilarna ?
Hur pass lik är den Viper Produktionbilen i GTREvo, ?
Loggat
[SRM]Baging
Fast i sim-träsket

Hemsida
« Svara #5 skrivet: 20 December 2008 kl. 10:03:38 »

Oj... ingen aning Smiley Den jag fick köra hade det i alla fall inte. Fick känslan av en övermotoriserad container  Grin Nu är ju effekt kul, men på fel sätt blir det bara jobbigt om du förstår hur jag menar. Påminde rätt mycket om mina gamla raggarbilar som var utrustade med 0 väghållning/bromsar och herrejössesmotorer... Låda och koppling helt okänsliga. Traktorkänsla! Sen att man satt som ett gem gjorde ju inte saken bättre. Detta var en cab och jag som är lite längre fick nästan välja om jag skulle titta ovanför eller under fönsterbågen.
Kan inte riktigt uttala mej om skillnaden med GTREvo. Framtung är väl så långt jag kan komma, men eftersom man inte vågade pressa den irl så är det ju svårt att jämföra Smiley
Har fått köra lite olika bilar i samma(?) prisklass, och Vipern hamnar låååååångt ner på listan över vill-ha-bilar. Fast jag kan ju hålla med om att den både ser brutal ut och låter grymt!
Loggat

-- Cuore Sportivo --

[SRM]racerpan
Fast i sim-träsket

« Svara #6 skrivet: 20 December 2008 kl. 11:00:13 »

Nej, den kanske gör sig bäst i GTR-version, men som du säger det brutala ljudet är ju svårslaget om man är lagd åt det hållet.
Vilken ligger överst på din lista ? Hur står sig corvetten ?
Har ju själv inte kört mer i den floran än brorsans SLK, och den kan man inte anklaga för o va brutal.
Loggat
[SRM]Baging
Fast i sim-träsket

Hemsida
« Svara #7 skrivet: 20 December 2008 kl. 11:45:26 »

Oj, svår fråga Smiley

Dom 2 som toppar listan är Porsche GT3 och Ferrari 360 Modena....
Vet inte riktigt vilken jag skulle välja om ekonomin fanns. Porschen är ett underverk av perfektionism. Den är så distinkt och perfekt i allt, från sömmarna i sätena till känslan i chassit. Nästan lite klinisk känsla. På gränsen till "för bra". Jag gillar när det finns lite karaktär och Porschen är helt befriad från det. Den är ett verktyg som gör exakt det den skall om man säger och gör det overkligt bra! Smiley

Ferrarin ja.... känsla i överflöd. Bara att sitta bakom en ratt med hästen på skapar ju overkliga känslor... Halvbrutal att köra i stan med manuella lådan. Det krävs bestämdhet och j*vlar anamma för att få i växlarna utan skrap (ett exempel på för mej bra karaktär  Grin ). Ruskigt exakt i styrning, men kanske på gränsen till nervös. Chassit känns helt underbart. Allt känns och vidareförmedlas. Sen att ljudet med "halvöppet" system skapar rysningar längs ryggraden när man passerar 6000 är ju en hygglig bonus. Fattar inte hur dom kan få en V8 att låta så? Sen att småtjejerna börjar hälsa på farbror vet jag inte om jag är så förtjust i. Man kan ju bli anklagad för att köpt en s.k. förängare  Grin

Corvette.... har inte testat nån C6 ännu, men antar att den kommit en bit på väg. Kört C5 cab och den var ju sämre än Vipern. Nä, den skulle jag inte lägga slantar på.... container igen. Helt känslolös. Den kändes på nåt konstigt sätt både hård och svampig på samma gång? Kan ju såklart ha varit just den bilen...

Nej, det fick nog bli Ferrar.... eller, nä, Porschen.... eller nä, Ferrarin... eller  Grin
Som tur är är det inte ett bekymmer eftersom pengarna fattas och fram till dess kan jag bara säga att den som inte testat en gammal Alfa 75 / GTV definitivt har missat nåt! Mer körglädje för pengarna finns bara inte. Man blir bara glad när man får pressa lite och en banfixad version kan nog skrämma dom flesta med en gasglad chaffis Wink

"Har ju själv inte kört mer i den floran än brorsans SLK, och den kan man inte anklaga för o va brutal."  Grin Har du sagt det till brorsan?  Grin
Har en polare som har en kanonfin SLK, jag brukar fråga hur det går med kepsbilen! Gillas INTE.  Grin
Loggat

-- Cuore Sportivo --

[SRM]Baging
Fast i sim-träsket

Hemsida
« Svara #8 skrivet: 20 December 2008 kl. 11:51:32 »

Som sagt Smiley

Å kolla vad som står framför Ferrarin.... Den umgås som sagt i rätt kretsar Grin
Loggat

-- Cuore Sportivo --

[SRM]Baging
Fast i sim-träsket

Hemsida
« Svara #9 skrivet: 20 December 2008 kl. 11:55:53 »

Ahvafan skulle vi rota med detta för.... nu är ju dan helt förstörd Grin Wink

Allvarligt, LYSSNA på aset nedanför.... jag skulle kunna sälja tanten för den här....

Loggat

-- Cuore Sportivo --

[SRM]racerpan
Fast i sim-träsket

« Svara #10 skrivet: 20 December 2008 kl. 12:30:27 »

"Har ju själv inte kört mer i den floran än brorsans SLK, och den kan man inte anklaga för o va brutal."  Grin Har du sagt det till brorsan?  Grin

Oja, så fort tillfälle ges  Grin Varje gång han är här skall han köra ett varv på Ringen (han har ännu inte kommit runt ett helt varv) Undrar han varför det inte finns nån merceders i detta "spelet", kontrar jag med att  "Merceders gör inga sportbilar"  Grin Grin

Har lite allergi mot italienska bilar, går inte alls igång på dem, men kanske skulle ändra mej om man kört nå'n, vem vet. Nog bäst att låta bli ändå för som du säger blir det ju aldrig mer än drömmar tills man vunnit på lotto eller dylikt.

Tittade på bytbil.se efter Porschar en gång, men man blir ju bara deprimerad när man ser vad de kostar.
Loggat
[SRM]Baging
Fast i sim-träsket

Hemsida
« Svara #11 skrivet: 20 December 2008 kl. 12:45:13 »

Hehe, har ju haft en elva en gång i tiden... kanonkul bil och skulle kunna tänka mej en till, men som du säger, dom har gått upp en del i pris. En hygglig 84 ligger ju runt 200-250.000:- å det får man roligare bilar för Wink

På den tiden var ju inte hjälmarna så snögga Grin

Loggat

-- Cuore Sportivo --

[SRM]Baging
Fast i sim-träsket

Hemsida
« Svara #12 skrivet: 20 December 2008 kl. 12:50:37 »

Som sagt, en gammal Alfa 75 3.0 kan nog överraska fler än en Wink Lyssna gärna ordentligt på den här oxå Smiley

Loggat

-- Cuore Sportivo --

[SRM]racerpan
Fast i sim-träsket

« Svara #13 skrivet: 20 December 2008 kl. 15:18:02 »

Den är ju bakhjulsdriven  Shocked ! Visste inte att det fanns sådana Alfor, låter ju riktigt trevligt också, går det att få tag på delar till en sån ? Går de att få tag på överhuvudtaget ? 
Loggat
[SRM]Baging
Fast i sim-träsket

Hemsida
« Svara #14 skrivet: 20 December 2008 kl. 15:44:59 »

Klart det finns! Smiley Alla bilar i 116-serien (75 / GTV /GTV6 osv) delar chassi och är såklart rätthjulsdrivna Wink
Med radfyran i så har man exakt 50-50 viktfördelning, med sexorna aaaaningens tyngre fram. Inflyttade skivor till klumpen bak är standard...
Kan inte prata mej varm nog om dom. Har som sagt testat ett å annat genom åren, och den här står mycket högt på listan i förhållande pengar > väghållning. Kan ju meddela att det är en å annan Bumse 325, 330 som fått lång näsa både på snö och torr asfalt Wink

http://www.blocket.se/vi/19067998.htm?ca=13_s

http://alfapower.nu/annons.php?pid=1&annid=3980#

http://alfapower.nu/annons.php?pid=1&annid=726#

http://www.blocket.se/vi/18727952.htm?ca=13_s

Delar finns i mängder å billigt är det oftast oxå Smiley
Loggat

-- Cuore Sportivo --

[SRM]Mikolin
Webmaster
Global Moderator
Fast i sim-träsket

Antal inlägg: 6 040

Mikael Gustafsson

Hemsida
« Svara #15 skrivet: 20 December 2008 kl. 16:18:23 »

Mm, fantastiska kärror, Baging  .
Loggat

[SRM]racerpan
Fast i sim-träsket

« Svara #16 skrivet: 20 December 2008 kl. 17:09:57 »

Hmm.. runt 30 tusen för en racebar Alfa är ju genast mer tänkbart än 300 för en Porsche.
Hur skall jag lägga upp det äskandet, får införskaffa någon mer julklapp kanske  Roll Eyes
Loggat
[SRM]Baging
Fast i sim-träsket

Hemsida
« Svara #17 skrivet: 20 December 2008 kl. 21:03:24 »

Mm, fantastiska kärror, Baging  .

Smiley Eller hur! En sån där GTV6 skulle kunna få plats på tomten om man knör lite Wink

racerpan: Säger ju det, och 80% av samma roliga! Alfaklubben är grymt aktiva med banträffar osv! 

Här kan du ju se själv vad kul vi har: http://www.alfapower.nu/gallery/car
Loggat

-- Cuore Sportivo --

[SRM]Baging
Fast i sim-träsket

Hemsida
« Svara #18 skrivet: 20 December 2008 kl. 22:54:22 »

Men om man nu skall prata motorljud...... w o w!!! 

Loggat

-- Cuore Sportivo --

picard
Gäst
« Svara #19 skrivet: 21 December 2008 kl. 06:48:51 »

Wink
Har en kamrat som i 2 år renoverat en Lancia Delta Intergrale Rallykärra till Mint/nyskick, och igår var det dax för premiärturen i Eiffelbergen
och han var så nervös så "som god kamrat erbjöd jag mej" att starta provkörningen, och  :Herrejävlar (ursäkta språket) som den går
något av de fem värsta jag kört, och tala om ljudet inne mellan bergsväggarna Nu sitter hustrun löst.........

Mamma jag vill ha en italienare osv......................

Återkommer med bilder av bilen som är lackad i Martinis färger och vacker så man kan gråta............
Loggat
[SRM]SaXa
MultiSimRacer
Fast i sim-träsket

Antal inlägg: 2 333

ut ameris, amabilis esto

« Svara #20 skrivet: 21 December 2008 kl. 12:48:28 »

Uöpp! Här är ytterligare en pappskalle som vart ute å velat i helgen!     Grin
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=465949
Loggat

Sweden  Thomas Mechau  Germany
picard
Gäst
« Svara #21 skrivet: 21 December 2008 kl. 16:07:15 »

Undecided

Man blir ju gråtfärdig för mindre 
Loggat
[SRM]Rolle
Team and League Mgr. LFS-mentor.
Global Moderator
Fast i sim-träsket

Antal inlägg: 12 620

Boardgamegeek, linksgolfer, pokernoob

« Svara #22 skrivet: 21 December 2008 kl. 16:49:55 »

konstigt, det står att han körde rakt in i ett träd,
men fronten ser ju hel ut....

träden i Delsjöområdet är för j-iga, de kan komma
från ingenstans,
det vet man ju om man varit och frisbeegolfat
i Skatås som ligger precis intill....

Loggat

Yucata.de: Messenger

Hcp: 0,73-0,96

Bowling Solitaire Highscore: 133
[SRM]SaXa
MultiSimRacer
Fast i sim-träsket

Antal inlägg: 2 333

ut ameris, amabilis esto

« Svara #23 skrivet: 21 December 2008 kl. 17:18:28 »

konstigt, det står att han körde rakt in i ett träd,
men fronten ser ju hel ut..
Kolla dörren på passagerarsidan....  Wink
Loggat

Sweden  Thomas Mechau  Germany
[SRM]Baging
Fast i sim-träsket

Hemsida
« Svara #24 skrivet: 21 December 2008 kl. 20:31:02 »

Wink
Har en kamrat som i 2 år renoverat en Lancia Delta Intergrale Rallykärra till Mint/nyskick, och igår var det dax för premiärturen i Eiffelbergen
och han var så nervös så "som god kamrat erbjöd jag mej" att starta provkörningen, och  :Herrejävlar (ursäkta språket) som den går
något av de fem värsta jag kört, och tala om ljudet inne mellan bergsväggarna Nu sitter hustrun löst.........

Mamma jag vill ha en italienare osv......................

Återkommer med bilder av bilen som är lackad i Martinis färger och vacker så man kan gråta............

Bilder!!!! Dom är ju så brutala! Hur stark?
Loggat

-- Cuore Sportivo --

picard
Gäst
« Svara #25 skrivet: 22 December 2008 kl. 05:47:12 »

Grin

[bifogad fil raderad av administratör]
Loggat
picard
Gäst
« Svara #26 skrivet: 22 December 2008 kl. 05:49:04 »

Grin

[bifogad fil raderad av administratör]
Loggat
picard
Gäst
« Svara #27 skrivet: 22 December 2008 kl. 05:57:25 »

Grin

Kommer fler nyare bilder men bild 3 visar vägen som vart avlyst 6 timmar för att club testen skulle kunna genomföras (brukar det gå i Sverige hehe)

Den skall bromsas efter (h)jul men c:a 480+ påstår motorrenoveraren han påstår också 0-100 på 2,5 - 3.0 sek  Huh
Jag säger inte emot, jag kan knappt röra på axlar och armar efter testen, den mest brutala bil jag någonsin rattat vad det gäller råstyrka
I klubben vi medverkar i finns ett 20 tal liknande varav 3 st är helt orörda rallykärror
Loggat
Danne Beck
GRC Admin
Fast i sim-träsket

Antal inlägg: 1 871

« Svara #28 skrivet: 22 December 2008 kl. 07:26:53 »

Satan va läcker 
Loggat

Jack Nicholls: Drummers are just people that hang around with musicians.
[SRM]Baging
Fast i sim-träsket

Hemsida
« Svara #29 skrivet: 22 December 2008 kl. 15:48:19 »

Ujuj, dom är ju såååå brutala!! Passar så grymt bra med vita OZ-Racing fälgarna Smiley Har bilder på en från Skoklosterträffen (vilken är ett tips för den som gillar Italienska bilar och inte bara Alfa! ). Den lät helt rätt den också? Nä, nu blev jag avundsjuk!!!

Hoppas den låter så här! Lyssna på dumpventilen Wink 

« Senast ändrad: 22 December 2008 kl. 15:53:04 av [SRM]Baging » Loggat

-- Cuore Sportivo --

Sidor: 1   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till:  

SRM NGT World Tour
Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © Bloc
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!