|
|
|
[SRM]StingRay
|
 |
« Svara #1 skrivet: 19 December 2008 kl. 21:27:20 » |
|
De e tur man gör service på sin egen bil.  Så e där ingen å skylla på 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
[SRM]Baging
|
 |
« Svara #2 skrivet: 19 December 2008 kl. 21:53:42 » |
|
Har faktiskt fått provköra en..... sicken j*vla bastard. Ingen väghållning alls att prata om och rent allmänt helt okänslig. Fick känslan av att man rätt som det var kunde åka 90 grader mot trafiken om man inte var väääldigt snäll med pedalen  Kanske var det mekanikern lärde sej nu 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
[SRM]Rolle
Team and League Mgr. LFS-mentor.
Global Moderator
Fast i sim-träsket

Antal inlägg: 12 620
Boardgamegeek, linksgolfer, pokernoob
|
 |
« Svara #3 skrivet: 20 December 2008 kl. 06:39:13 » |
|
nämen.....  helt sanslöst....den måste ju varit försäkrad....
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
[SRM]racerpan
|
 |
« Svara #4 skrivet: 20 December 2008 kl. 09:43:49 » |
|
Har hört på omvägar att den inte var försäkrad och det var därför han sagt till dem att de inte fick köra den, fast det här går nog på Hedins verkstadsförsäkring. (eller vad den heter).
@Baging: Är det ingen ESP alls på på gatbilarna ? Hur pass lik är den Viper Produktionbilen i GTREvo, ?
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
[SRM]Baging
|
 |
« Svara #5 skrivet: 20 December 2008 kl. 10:03:38 » |
|
Oj... ingen aning  Den jag fick köra hade det i alla fall inte. Fick känslan av en övermotoriserad container  Nu är ju effekt kul, men på fel sätt blir det bara jobbigt om du förstår hur jag menar. Påminde rätt mycket om mina gamla raggarbilar som var utrustade med 0 väghållning/bromsar och herrejössesmotorer... Låda och koppling helt okänsliga. Traktorkänsla! Sen att man satt som ett gem gjorde ju inte saken bättre. Detta var en cab och jag som är lite längre fick nästan välja om jag skulle titta ovanför eller under fönsterbågen. Kan inte riktigt uttala mej om skillnaden med GTREvo. Framtung är väl så långt jag kan komma, men eftersom man inte vågade pressa den irl så är det ju svårt att jämföra  Har fått köra lite olika bilar i samma(?) prisklass, och Vipern hamnar låååååångt ner på listan över vill-ha-bilar. Fast jag kan ju hålla med om att den både ser brutal ut och låter grymt!
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
[SRM]racerpan
|
 |
« Svara #6 skrivet: 20 December 2008 kl. 11:00:13 » |
|
Nej, den kanske gör sig bäst i GTR-version, men som du säger det brutala ljudet är ju svårslaget om man är lagd åt det hållet. Vilken ligger överst på din lista ? Hur står sig corvetten ? Har ju själv inte kört mer i den floran än brorsans SLK, och den kan man inte anklaga för o va brutal.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
[SRM]Baging
|
 |
« Svara #7 skrivet: 20 December 2008 kl. 11:45:26 » |
|
Oj, svår fråga  Dom 2 som toppar listan är Porsche GT3 och Ferrari 360 Modena.... Vet inte riktigt vilken jag skulle välja om ekonomin fanns. Porschen är ett underverk av perfektionism. Den är så distinkt och perfekt i allt, från sömmarna i sätena till känslan i chassit. Nästan lite klinisk känsla. På gränsen till "för bra". Jag gillar när det finns lite karaktär och Porschen är helt befriad från det. Den är ett verktyg som gör exakt det den skall om man säger och gör det overkligt bra!  Ferrarin ja.... känsla i överflöd. Bara att sitta bakom en ratt med hästen på skapar ju overkliga känslor... Halvbrutal att köra i stan med manuella lådan. Det krävs bestämdhet och j*vlar anamma för att få i växlarna utan skrap (ett exempel på för mej bra karaktär  ). Ruskigt exakt i styrning, men kanske på gränsen till nervös. Chassit känns helt underbart. Allt känns och vidareförmedlas. Sen att ljudet med "halvöppet" system skapar rysningar längs ryggraden när man passerar 6000 är ju en hygglig bonus. Fattar inte hur dom kan få en V8 att låta så? Sen att småtjejerna börjar hälsa på farbror vet jag inte om jag är så förtjust i. Man kan ju bli anklagad för att köpt en s.k. förängare  Corvette.... har inte testat nån C6 ännu, men antar att den kommit en bit på väg. Kört C5 cab och den var ju sämre än Vipern. Nä, den skulle jag inte lägga slantar på.... container igen. Helt känslolös. Den kändes på nåt konstigt sätt både hård och svampig på samma gång? Kan ju såklart ha varit just den bilen... Nej, det fick nog bli Ferrar.... eller, nä, Porschen.... eller nä, Ferrarin... eller Som tur är är det inte ett bekymmer eftersom pengarna fattas och fram till dess kan jag bara säga att den som inte testat en gammal Alfa 75 / GTV definitivt har missat nåt! Mer körglädje för pengarna finns bara inte. Man blir bara glad när man får pressa lite och en banfixad version kan nog skrämma dom flesta med en gasglad chaffis  "Har ju själv inte kört mer i den floran än brorsans SLK, och den kan man inte anklaga för o va brutal."  Har du sagt det till brorsan?  Har en polare som har en kanonfin SLK, jag brukar fråga hur det går med kepsbilen! Gillas INTE. 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
[SRM]Baging
|
 |
« Svara #8 skrivet: 20 December 2008 kl. 11:51:32 » |
|
Som sagt  Å kolla vad som står framför Ferrarin.... Den umgås som sagt i rätt kretsar 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
[SRM]Baging
|
 |
« Svara #9 skrivet: 20 December 2008 kl. 11:55:53 » |
|
Ahvafan skulle vi rota med detta för.... nu är ju dan helt förstörd  Allvarligt, LYSSNA på aset nedanför.... jag skulle kunna sälja tanten för den här....
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
[SRM]racerpan
|
 |
« Svara #10 skrivet: 20 December 2008 kl. 12:30:27 » |
|
"Har ju själv inte kört mer i den floran än brorsans SLK, och den kan man inte anklaga för o va brutal."  Har du sagt det till brorsan?  Oja, så fort tillfälle ges  Varje gång han är här skall han köra ett varv på Ringen (han har ännu inte kommit runt ett helt varv) Undrar han varför det inte finns nån merceders i detta "spelet", kontrar jag med att "Merceders gör inga sportbilar"  Har lite allergi mot italienska bilar, går inte alls igång på dem, men kanske skulle ändra mej om man kört nå'n, vem vet. Nog bäst att låta bli ändå för som du säger blir det ju aldrig mer än drömmar tills man vunnit på lotto eller dylikt. Tittade på bytbil.se efter Porschar en gång, men man blir ju bara deprimerad när man ser vad de kostar.
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
|
|
[SRM]Baging
|
 |
« Svara #12 skrivet: 20 December 2008 kl. 12:50:37 » |
|
Som sagt, en gammal Alfa 75 3.0 kan nog överraska fler än en  Lyssna gärna ordentligt på den här oxå 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
[SRM]racerpan
|
 |
« Svara #13 skrivet: 20 December 2008 kl. 15:18:02 » |
|
Den är ju bakhjulsdriven  ! Visste inte att det fanns sådana Alfor, låter ju riktigt trevligt också, går det att få tag på delar till en sån ? Går de att få tag på överhuvudtaget ? 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
|
[SRM]Mikolin
Webmaster
Global Moderator
Fast i sim-träsket

Antal inlägg: 6 040
Mikael Gustafsson
|
 |
« Svara #15 skrivet: 20 December 2008 kl. 16:18:23 » |
|
Mm, fantastiska kärror, Baging  .
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
[SRM]racerpan
|
 |
« Svara #16 skrivet: 20 December 2008 kl. 17:09:57 » |
|
Hmm.. runt 30 tusen för en racebar Alfa är ju genast mer tänkbart än 300 för en Porsche. Hur skall jag lägga upp det äskandet, får införskaffa någon mer julklapp kanske 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
[SRM]Baging
|
 |
« Svara #17 skrivet: 20 December 2008 kl. 21:03:24 » |
|
Mm, fantastiska kärror, Baging  .  Eller hur! En sån där GTV6 skulle kunna få plats på tomten om man knör lite  racerpan: Säger ju det, och 80% av samma roliga! Alfaklubben är grymt aktiva med banträffar osv!  Här kan du ju se själv vad kul vi har: http://www.alfapower.nu/gallery/car
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
[SRM]Baging
|
 |
« Svara #18 skrivet: 20 December 2008 kl. 22:54:22 » |
|
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
picard
Gäst
|
 |
« Svara #19 skrivet: 21 December 2008 kl. 06:48:51 » |
|
 Har en kamrat som i 2 år renoverat en Lancia Delta Intergrale Rallykärra till Mint/nyskick, och igår var det dax för premiärturen i Eiffelbergen och han var så nervös så "som god kamrat erbjöd jag mej" att starta provkörningen, och  :Herrejävlar  (ursäkta språket) som den går något av de fem värsta jag kört, och tala om ljudet inne mellan bergsväggarna Nu sitter hustrun löst......... Mamma jag vill ha en italienare osv...................... Återkommer med bilder av bilen som är lackad i Martinis färger och vacker så man kan gråta............
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
|
|
picard
Gäst
|
 |
« Svara #21 skrivet: 21 December 2008 kl. 16:07:15 » |
|
 Man blir ju gråtfärdig för mindre 
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
[SRM]Rolle
Team and League Mgr. LFS-mentor.
Global Moderator
Fast i sim-träsket

Antal inlägg: 12 620
Boardgamegeek, linksgolfer, pokernoob
|
 |
« Svara #22 skrivet: 21 December 2008 kl. 16:49:55 » |
|
konstigt, det står att han körde rakt in i ett träd, men fronten ser ju hel ut....
träden i Delsjöområdet är för j-iga, de kan komma från ingenstans, det vet man ju om man varit och frisbeegolfat i Skatås som ligger precis intill....
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
|
|
[SRM]Baging
|
 |
« Svara #24 skrivet: 21 December 2008 kl. 20:31:02 » |
|
 Har en kamrat som i 2 år renoverat en Lancia Delta Intergrale Rallykärra till Mint/nyskick, och igår var det dax för premiärturen i Eiffelbergen och han var så nervös så "som god kamrat erbjöd jag mej" att starta provkörningen, och  :Herrejävlar  (ursäkta språket) som den går något av de fem värsta jag kört, och tala om ljudet inne mellan bergsväggarna Nu sitter hustrun löst......... Mamma jag vill ha en italienare osv...................... Återkommer med bilder av bilen som är lackad i Martinis färger och vacker så man kan gråta............ Bilder!!!! Dom är ju så brutala! Hur stark?
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
picard
Gäst
|
 |
« Svara #25 skrivet: 22 December 2008 kl. 05:47:12 » |
|
 [bifogad fil raderad av administratör]
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
picard
Gäst
|
 |
« Svara #26 skrivet: 22 December 2008 kl. 05:49:04 » |
|
 [bifogad fil raderad av administratör]
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
picard
Gäst
|
 |
« Svara #27 skrivet: 22 December 2008 kl. 05:57:25 » |
|
 Kommer fler nyare bilder men bild 3 visar vägen som vart avlyst 6 timmar för att club testen skulle kunna genomföras (brukar det gå i Sverige hehe) Den skall bromsas efter (h)jul men c:a 480+ påstår motorrenoveraren han påstår också 0-100 på 2,5 - 3.0 sek  Jag säger inte emot, jag kan knappt röra på axlar och armar efter testen, den mest brutala bil jag någonsin rattat vad det gäller råstyrka I klubben vi medverkar i finns ett 20 tal liknande varav 3 st är helt orörda rallykärror
|
|
|
|
|
Loggat
|
|
|
|
|
Danne Beck
|
 |
« Svara #28 skrivet: 22 December 2008 kl. 07:26:53 » |
|
Satan va läcker 
|
|
|
|
|
Loggat
|
Jack Nicholls: Drummers are just people that hang around with musicians.
|
|
|
|
[SRM]Baging
|
 |
« Svara #29 skrivet: 22 December 2008 kl. 15:48:19 » |
|
|
|
|