Swedish Racing Mates' Forum
  Startsida   Forum   Hjälp Sök Kalender Logga in Registrera   *
Sidor: 1   Gå ned
  Skriv ut  
Författare Ämne: Bilagor  (läst 727 gånger)
[SRM]Mikolin
Webmaster
Global Moderator
Fast i sim-träsket

Antal inlägg: 6 040

Mikael Gustafsson

Hemsida
« skrivet: 2 November 2005 kl. 09:45:12 »

Vill be samtliga som kan lägga till bilagor i detta forum att tänka på att försöka göra dem så filmässigt små som möjligt, pga att vårt webbutrymme är begränsat.

I synnerhet gäller detta bildfiler. Vill helst se att ingen bildfil överstiger 150 kB. För att klara detta, vg se till att ta upp bilderna i en passande bildeditor och förminska storleken så mycket som möjligt (utan att det inkräktar på den tydlighet i bilden som ni eftersträvar, naturligtvis) innan ni tankar upp den.

Tack, /Miko
« Senast ändrad: 27 Juli 2007 kl. 22:57:06 av [SRM]Mikolin » Loggat

[SRM]Mikolin
Webmaster
Global Moderator
Fast i sim-träsket

Mikael Gustafsson

Hemsida
« Svara #1 skrivet: 27 Juli 2007 kl. 22:56:51 »

*BUMP*

Jag har nu rensat bort några stycken bilagor som var jäddrit stora men förhoppningsvis inte så himla nödvändiga. Detta eftersom utrymmet för bilagor var fullt... Så nu går det bra att lägga till bilagor igen.

Vill åter be er tänka på storleken på bilagor, o bilder i synnerhet, eftersom utrymmet för bilagor på webbhotellet är begränsat. Å det är sällan att större upplösningar än 800x600 behövs egentligen, ofta duger mindre än så t o m. Ett smidigt program för att ändra upplösningen på bilder är Vallen Jpegger (googla på det så hittar du nog på det), som är freeware dessutom !
« Senast ändrad: 27 Juli 2007 kl. 22:58:43 av [SRM]Mikolin » Loggat

MrXzibit
Ambitiös

Antal inlägg: 95

Hemsida
« Svara #2 skrivet: 28 Juli 2007 kl. 10:09:32 »

Börjar det bli dåligt med diskutrymme? Kanske jag kan hjälpa till med min FTP server på nått vis?
Har lite ...hmmm....diskutrymme till övers om det skulle passa....
Har ju även en webbserver ståendes, där man kan ha för att tanka upp och sedan länka till.....www.jonny.winassist.se
Hör av dig Mikolin om du vill ha hjälp....
« Senast ändrad: 28 Juli 2007 kl. 10:11:32 av [SRM]MrXzibit » Loggat

Jonny Ericsson

_
_
[SRM]Mikolin
Webmaster
Global Moderator
Fast i sim-träsket

Mikael Gustafsson

Hemsida
« Svara #3 skrivet: 29 Juli 2007 kl. 09:59:25 »

Tack för det Jonny ! Resurser är alltid välkomna, ju Smiley !

I det här fallet handlar det dock främst om utrymmet för att tanka upp bilagor till inlägg här i forumet. För att ftp:a upp grejer tror jag väl att public1/private1 (Rolles server) och public2/private2 (min server) räcker till storleksmässigt - iaf än så länge...? Om så inte är fallet kanske en public3/private3 vore välkommet, men än har jag inte sett det som något större problem Huh

Å tredje sidan: Det skadar ju inte att deffa ytterligare en ftp... Får nästan konferera lite med Rolle först, dock...
Loggat

Sidor: 1   Gå upp
  Skriv ut  

Gå till:  

SRM NGT World Tour
Drivs med MySQL Drivs med PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006, Simple Machines LLC
TinyPortal v0.9.8 © Bloc
Giltig XHTML 1.0! Giltig CSS!